Thursday, March 24, 2011

Word World

Apa itu word world? Ia adalah siri VCD kegemaran Faiz yang sangat berfaedah. VCD ni juga menjadi terapi buat minda Faiz dan mungkin buat anak sebayanya dan anak-anak istimewa seperti nya.. Dia tak akan jemu menonton VCD ni, hinggalah dia boleh hafal perkataan di dalamnya dan boleh eja pulak. Sekarang, selalu Tie akan terjumpa perkataan yang disusun oleh Faiz di dalam rumah. Contohnya dalam peti ais, dekat kereta mainan ke, atau dalam toilet pun ada. Kita tengok je lah hasil kreativiti dan imaginasi Faiz ni... Ahamdulillah, ini satu kejayaan buat Faiz..

Salah satu VCD Word World


'Book' ni banyak jasanya pada Faiz, sebab tu lah dah buruk

STAR ni atas lantai je

Atas bekas air dalam toilet


Kereta mainannya

'CAKE' ni, dalam peti ais..

Gambar-gambar ni, bukanlah dirakam dalam satu hari je, dua tiga hari jugalah. Ada lagi satu, dia susun perkataan BIKE pada basikalnya, tapi tak sempat di ambil gambar. Lepas ni, apa lagi kejutan yang bakal Faiz buat, agaknya?

5 comments:

  1. Selamat maju jaya Faiz.InsyaAllah Faiz boleh, ditambah lagi ngan Umi nya yang rajin dan tak pernah jemu!

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah..seronok tgk abjad2 comel tu tersusun.syabas faiz!

    ReplyDelete
  3. Kak dan Ida..terima kasih dan InsyaAllah Faiz akan terus maju jaya..

    ReplyDelete
  4. salam ziarah utk akak sekeluarga..anak akak ni autistik ye..sama mcm ank sulong saya..bagus la faiz pndai susun objek jadi perkataan mcm tu..itulah salah satu cara yg terdekat supaya ank2 seperti faiz mudah blajar dan memahami sesuatu..

    ReplyDelete
  5. Mrs Sabri.. Faiz telah di diagnos sbg 'intelligence deficit' sebab faktor lambat bercakap. Tp ada sikit ciri-ciri anak autistik.

    ReplyDelete