Saturday, August 29, 2009

Jabatan Rehabilitasi

Apa benda Rehabilitasi tu? Sebelum ni tak pernah dengar perkataan tu..
Sebenarnya, di sinilah terletaknya Unit Terapi Cara Kerja tempat Faiz belajar 2 minggu sekali di Hospital Temerloh. Selain itu, di sini juga ada Unit Fisioterapi yang serba lengkap peralatannya.
Oleh sebab cuti sekolah, kakaknya pun ambil kesempatanlah ikut sama. Banyak peralatan, besar dan cantik tempatnya. Tu yang nampak macam kosong tak de orang. Diaorang pun tak lepaskan peluang mencuba alatan tu dan bergambar.
Hari tu, mood Faiz sungguh baik... Dia dapat belajar colour, bilang bola masuk ke dalam kotak dan bermain alat muzik seperti gendang dan piano mini. Seronok sangat dia, selain cikgu nya, ada dua orang lagi pembantu jurupulih pelatih, agaknya. Diaorang bersungguh-sungguh melatih dan melayan Faiz. Mujurlah Faiz tertarik dan tak menangis.
Tie mengintai dari luar dan sebalik tabir je.. tapi boleh nampak dan dengar suara..
Cikgunya cakap, dia dah boleh sebut dan kenal yellow, blue, red dan membilang bola tu sampai six. Sebenarnya dia boleh bilang dan kenal sampai number ten dah, tapi dia tak reti nak sebut seven...tu yang terhenti sampai six tu.. Tak pelah ye Faiz, teruskan belajar dan usaha.

REHABILITASI - Pemulihan kepada keadaan yang dahulu, memulihkan kehormatan (nama baik)
Rujukan : Kamus Dewan Bahasa Edisi Ketiga







1 comment: