Friday, May 29, 2009

Lawatan Sekolah Muiz


Hari Rabu lepas, Tie ikut serta lawatan pelajar sekolah Muiz ke Balai Bomba Temerloh, Taman Kubang Gajah dan Mini Zoo. Pelajar lebih kurang 40 orang, guru pengiring 4 orang dan tiga orang je mak-mak budak yang pergi.
Bukan main seronoknya budak-budak tu pergi naik bas Sekolah Maahad Tahfiz Darul Amin (sek. Abi) Walaupun dua daripada tempat tu dah pergi banyak kali, tapi diaorang seronoknya macam baru first time je pergi.
Di Balai Bomba, tengok slide tentang cara mencegah kebakaran dan dengar penerangan tentang peralatan yang digunakan untuk memadamkan api, naik kereta bomba dan round keliling bandar serta main sembur air daripada paip bomba..
Sarapan pagi di Taman Kubang Gajah, dan main sekejap di playground kat situ..
Akhir sekali, pergi Mini Zoo. Haiwan kat situ dah kurang, dulu ada gajah, tapi dah diangkut ke Kuala Gandah Lancang. Tempat tu memang untuk kumpulan gajah dilatih.
Yang paling menarik perhatian di Mini Zoo ni ialah burung boleh bercakap dan ayam yang nampak macam pakai topeng selain daripada buaya, harimau dan kera / monyet yang bergayut -gayut tu. Tempat ni bersih daripada sampah dan daun kering, sebab baru disapu oleh budak-budak PLKN yang ada di situ. Tapi baunya masih kurang menyenangkan....
Lebih kurang pukul 12.30 kami bertolak balik...Semua budak-budak tu tersangatlah letihya.. ada yang tertidur dalam bas termasuklah si Faiz. Macamlah berjalan jauh sangat..


No comments:

Post a Comment