Saturday, March 28, 2009

Jalan-jalan ke Taman Bandar



Tempat ni lah yang paling seronok bagi budak bertiga ni, iaitu taman permainan. Walaupun dah pergi 5-6 kali masih tak jemu-jemu. Kami selalu pergi ke taman bandar. Sebab ada tempat bermain untuk kanak-kanak, dan tasik buatan yang cantik. Sesuailah, untuk bawa keluarga bersiar-siar. Petang tu, walaupun hujan renyai, diaorang nak pergi juga sebab dah janji sebelum pergi beli barang kat KS lagi.
Kena lah uminya yang melayan budak bertiga tu.. Abi duduk dalam kereta je..takut sakit kepala..Tapi seronok juga, sebab tak ada orang pun yang semangat macam kami ni (dalam hujan pun nak pergi he..he..he...) Boleh lah ambil gambar dan main kat playground tu sepuas hati, basah tanggunglah sendiri...
Kami memang suka pergi jalan-jalan di tempat yang jimat belanja macam ni. Seperti pergi ke playground dan library memang dah jadi aktiviti kami sekeluarga, dari dulu hingga kini.. Kalau nak beli barang keperluan pun pergi supermarket yang harganya rendah berbanding di tempat lain. Dalam pada nak jimat belanja tu, adalah juga yang terlebih beli terutamanya barang permainan si Muiz tu. Sampaikan rumah kami dah jadi macam kedai toy pulak. Si Faiz tu nampak gaya nye nak ikut jejak langkah kakaknya suka pada buku. Baguslah... kumpul buku banyak-banyak, jangan jadi macam library sudahlah..Ok Tengok je lah gambar kanak-kanak riang dan ceria ni di taman..






No comments:

Post a Comment