Tuesday, January 5, 2010

Hari Pertama Persekolahan

Baju sekolah Muiz ni, untuk sementara je, baju baru belum dapat lagi..

Semalam adalah hari pertama sesi persekolahan tahun 2010. Muiz masuk PASTI 6 tahun dan kakak darjah 2. Hari pertama biasalah, bangun awal dan bersiap sendiri, sebab dah tak sabar nak ke sekolah.
Lebih kurang macam ni lah rutin harian sekarang.
1) Mula-mula hantar kakak dulu. Balik sekejap, lepas tu baru hantar Muiz.
2) Dah siap hantar budak berdua tu, siapkan Faiz, kemas rumah sikit, lepas tu start masak untuk tengahari.
3) Pukul 11.30 ambil Muiz di sekolahnya. Lepas tu, baru boleh rehat sekejap. Ambil kakak di sekolah, giliran abinya pulak.
4) Dekat pukul 3.00, bawa semua anak-anak pergi mengajar KAFA. Hantar Faiz ke rumah pengasuhnya dulu.
5) Akhir sekali, balik KAFA pukul 5.00 petang.

Di kelas KAFA, masih ramai yang mendaftar pada hari ni, walaupun hari pendaftarannya di buka pada hari sabtu lepas. Oleh sebab simpati pada ibubapa yang mengharapkan untuk anak-anak mereka belajar di kelas KAFA ni, kami tetap menerimanya walaupun dah ramai pelajarnya, terutamanya tahun 2 dan 3.
Walaupun di SK Sungai Gau tu ada juga kelas KAFA, tetapi ibubapa lebih suka untuk hantar anak-anak ke KAFA Masjid Al-Munawwarah Taman Setia Jasa. Kalau diikutkan, di sekolah lebih selesa, dan guru yang lebih ramai. Tapi sebab kelas KAFA kami ni, berdekatan dengan rumah mereka, tu yang mendapat sambutan hebat tu.




2 comments:

  1. Salam Kak Tie..

    Seronok bila awal sesi persekolahan dibuka.. anak2 tak payah dikejut, boleh bangun sendiri.. dah tengah2 nanti, adoiiiii liatnya nak bangun (kalau anak Nidalah)

    ReplyDelete
  2. Memang betul Nida, sekejap je semangatnya tu..

    ReplyDelete